Miért kéri az ESTA a közösségi médiával kapcsolatos adataimat?

ESTA közösségi média információk

Milyen módon fogja a CBP felhasználni a közösségi médián keresztül gyűjtött adataimat, amelyeket a 2016 decemberében az ESTA-kérelembe bevezetett új kérdéssel gyűjtöttek?

A CBP a közösségi médiából származó adatokat az átvilágítási eljárások javítására fogja felhasználni. Használható továbbá a lehetséges fenyegetések behatárolására, a VWP-programban a jogosultságtól való eltekintés esetén a hivatalos döntés meghozatalára, az utazás érvényességének és jogszerűségének ellenőrzésére, valamint az ESTA-kérelmek felülvizsgálati folyamata során.

Lemondhatok arról, hogy megadjam a közösségi médiával kapcsolatos adataimat az ESTA-n?

Ha Ön úgy dönt, hogy válaszol ezekre a kérdésekre, és az ideiglenes CBP-ellenőrzés potenciálisan aggályos információkat tár fel, vagy azt, hogy az információk további hitelesítésére van szükség, a CBP egy szakértő tisztviselője tanulmányozni fogja a nyilvánosan elérhető adatokat a közösségi médiaplatformok bármelyikén vagy mindegyikén. Ez úgy történik majd, hogy tiszteletben tartja a kérelmező által az adott platformhoz választott adatvédelmi beállításokat, valamint a CBP munkatársai által a feladataik ellátása során rutinszerűen használt egyéb eszközöket és adatokat.

Hogyan használná fel a CBP a közösségi médiában található adataimat?

A CBP például felhasználhatja a közösségi médiából származó információkat az utazó által a kérelmében megadott információk megerősítésére vagy alátámasztására. Ez elősegíti a jogszerű utazást azáltal, hogy egy további módot vezet be az olyan kérdésekkel kapcsolatos ügyek elbírálására, mint a foglalkozás, a személyazonosság, a korábbi utazások és hasonló ügyek.

Hasznos lehet a csalás vagy megtévesztés lehetséges eseteinek kiemelésében is. A közösségi médiából származó adatok például segíthetnek különbséget tenni azon személyek között, akiknek az adatai alátámasztják az utazásra való jogosultságukat, és azon esetek között, ahol ezek az adatok aggodalomra adnak okot.

A DHS a közösségi média azonosítóit ugyanúgy fogja kezelni, mint az ESTA-n keresztül gyűjtött bármely más adatot. Ezeket az eljárásokat a DHS a legutóbbi PIA (adatvédelmi hatásvizsgálat) és SORN (System of Records Notice) dokumentumokban dokumentálta, amelyek mindkettő megtekinthető a DHS honlapján a www.dhs.gov/privacy címen.

Milyen új adatelemeket vezettek be az ESTA-alkalmazásba 2016 decemberében?

A DHS a következő (opcionális) kérdést vezette be az I-94W űrlapra és az ESTA-ba: „Kérjük, adja meg az online jelenlétével kapcsolatos információkat – Szolgáltató/Platform- Közösségi média azonosító”.

A felülvizsgált ESTA-kérelmi űrlapon ez a kérdés egyértelműen „választható”. Ha egy kérelmező úgy dönt, hogy nem kívánja megadni ezeket az információkat, vagy egyszerűen csak nincs közösségi média fiókja, akkor is benyújthatja az ESTA-kérelmet mindenféle negatív következtetés vagy értelmezés nélkül.

Bármely ESTA-kérelem számos okból elutasítható, és nincs garancia arra, hogy a közösségi médiából származó információkkal vagy azok nélkül is jóváhagyják.